Klient nás oslovil v konečné fázi rekonstrukce jeho nemovitosti. Začaly se objevovat vady stavby, kterých si dříve nevšiml a stavební firma ještě požadovala uhradit vícepráce, které nebyly ve smlouvě.
Chyby za bezmála 550 000,-
Klient z Pardubického kraje nás oslovil po předání stavby. Nebyl spokojen s provedením stavby.
Stavební firma po něm chtěla uhradit fakturu, na kterou měla bohužel nárok. Klient totiž podepsal předávávací protokol, kde souhlasil, že dílo je v pořádku a bez vad.
Po ohledání místa stavby bylo jasné, že údajně dokonečná stavba má vad hned několik a některé z nich nejsou jen kosmetické. V budoucnu mohou způsobit nemilá překvapení.. Hodnota vad byla vyčíslena na bezmála 550 000 Kč bez DPH. Krátký výčet zde:
Vnitřní část budovy:
Všechny omítané vnitřní stěny jsou křivé
Naprostá většina špalet u okenních a dveřních výplní je křivá
Sádrokartonové stropy jsou křivé – nejen jako plocha, ale i zlomené
Dlažba je křivá
Obklady v koupelně v 1.NP jsou křivé
Některé sádrokartonové šikminy v podkroví jsou do oblouku např. v ložnici
Sádrokartonové špalety u střešních oken – osazené špatné rohy - špaleta je proto zalomená
Většina sádrokartonových příček není rovná
Veškeré sádrování sádrokartonů je velmi nekvalitní - nedostatečné
Podlaha v podkroví se prohýbá a není v rovině – to je důsledek špatného technologického postupu. Na původních dřevěných trámech je realizovaná betonová „kostka“ pro vyrovnání = špatné technické řešení řešení, průhyb je vyšší než limitní přípustný a konstrukce je tedy nebezpečná.
V koupelně v 1.NP je špatně vyspádovaná sprchová vanička – zůstává zde v rohu naproti odpadu voda
Sifon odpadu u pračky je zakryt keramickým obkladem, tím je znemožněno jeho čištění
Zásuvky a vypínače nejsou osazeny ve stejné výšce.
Není provedená hydroizolace v koupelně.
Za sádrokartonovou předstěnou štítu není osazena parozábrana, domníváme se, že celkově parozábrana v podkroví je provedena nekvalitně.
Při napuštění podlahové topení začalo topení v kuchyni téct – i přes to, že byla naúčtována tlaková zkouška topení (2x) Evidentně se tlaková zkouška neprováděla.
Pojistnou folii pod taškami poškodilo krupobití ještě před pokládkou tašek, firma tvrdí, že všechny trhliny přelepila - není tomu tak viz. foto.
Venkovní část budovy:
Venkovní parapety jsou osazeny křivě
Podhled pod přesahem střechy je křivý
Malé množství sněhových háků, v zimě hrozí že se žlab utrhne pod tíhou
Při realizaci napojení RD na kanalizaci musel být realizován venku za obvodovou stěnou výkop. Výkop firma prováděla v betonovém chodníčku, už ho ale neuvedla do původního stavu.
Při dopravě materiálu a odvážení kontejnerů došlo k poškození zahrady, kterou také firma neuvedlo do původního stavu.
Do objektu byl zaveden telefonní kabel, který firma přerušila a neopravila.
Nátlak na klienta!
Po našem ohledání a upozornění stavební firmy začal psychický nátlak na našeho klienta. Neustále telefonáty a vyhrožování - v tu chvíli jsme komunikaci přebrali my.
Problém byl již zmíněný předávací protokol. I tak jsme ale neztráceli hlavu - provedení díla je opravdu otřesné a ani podepsaný předávací protokol nemůže být argumentem pro uhrazení faktury za práci této kvality. Vady zjevné jsme tedy reklamovat nemohli, rozhodli jsme se tak uplatnit alespoň vady skryté.
Po konzultaci s právníkem jsme upravili seznam všech vad na vady skryté a ty reklamovali. Reklamace proběhla zápočtem, tedy klient započetl reklmaci vůči svým závazkům u stavební firmy. Po zápočtu tedy nic nedlužil - a to bylo zásadní.
Firma v exekuci!
Zanedlouho totiž vyběhlo na povrch, že daná stavební firma je v exekuci. Pokud by náš klient nevyhledal naše služby a fakturu nezaplatil, s největší pravděpodobnosti by se po nějaké době ozval insolvenční správce a chtěl fakturu i s vysokým penále uhradit!
V případě, že by klient tlak od firmy neustál a fakturu uhradil. Reklamaci by uplatnil až zpětně, peníze by vzhledem k finančnímu stavu stavební firmy už nikdy neviděl - byl by jen další na szenamu poškozených.
Mohlo to dopadnou jinak!
Pokud by nás klient oslovil dříve. Ideálně před začátekm realizace, ale i při prvních pochybnostech,
mohli jsme zachránit mnohem více peněz a zajistit vyšší kvalitu provedení.
Comments